(copy/paste din revista Capital)
Jocurile video iau cu asalt industria de divertisment: A devenit piața cu cele mai rapide creșteri
În ultimele două decenii, afacerile cu jocuri video au trecut de la o industrie artizanală, care vindea către anumite nișe de piață, către un segment matur al industriei de divertisment.
Potrivit companiei de audit PricewaterhouseCoopers (PwC), piața de jocuri video a fost evaluată anul trecut la 56 mld. dolari și a crescut cu peste 60% față de 2006, anul lansării consolei Nintendo Wii.
Industria jocurilor este de peste două ori mai mare decât industria muzicii înregistrate, aproape un sfert din afacerea cu reviste și circa trei cincimi din industria filmului.
PwC previzionează că jocurile video vor fi sectorul media cu cele mai rapide creșteri în următorii ani, cu vânzări care se așteaptă să crească la 82 mld. dolari până în 2015.
Cea mai mare piață este America, a cărei clienți se estimează că vor cheltui în acest an 14,1 mld. dolari pe jocuri, în mare parte pe diferite tipuri de console. Consolele domină și piața britanică, a cincea cea mai mare piață de jocuri din lume. În alte părți din Europa, în particular în Germania, jocurile pentru PC sunt mai populare. China a întrecut Japonia, devenind a doua cea mai mare piață și înregistrând una dintre cele mai mari rate de creștere, cu vânzări care au explodat cu 20% anul trecut.